Com es fa la comunicació col·laborativa?

Resum Jornada de Formació 1 de juliol de 2016

Ja hem arrancat.
Les persones de suport i les iniciatives comencem a treballar juntes per fer anàlisi i diagnosi del que cal potenciar per organitzar, verbalitzar i saber comunicar els valors, missions i tasques que ens motiven a caminar cap als nostres objectius.

20160701_091727Aquesta és la primera setmana en la qual persones de suport i iniciatives (ACATHI, MATRIU i ANDRÒMINES) compartim la sessió formativa de La Clara Comunicació i la masterclass de l’Alba Gómez de L’Apòstrof al voltant de la comunicació de les entitats: Estratègia i Comunicació Col·laborativa.  La qual cosa vol dir que hi ha una manera diferent de comunicar social i col·laborativament.

Partim de la hipòtesi:

“La comunicación es una herramienta imprescindible para la supervivencia, la extensión y el éxito de la Economía Social y Solidaria (ESS) […] Por eso, desde las empresas y organizaciones que trabajamos en la ESS necesitamos dar un salto cualitativo y cuantitativo en lo referente a la comunicación. Necesitamos estrategias comunicativas claras y certeras, cercanas y propias, que doten a los proyectos, las redes, los promotores y las personas, de herramientas útiles a nuestra medida, a nuestras intenciones y a estos vientos a favor.20160701_130240

Pero para dar este salto nos encontramos con algunas dificultades, visibles y compartidas, como: las propias reticencias desde muchos de los agentes hacia la comunicación y el marketing; la falta de recursos, de tiempo o de conocimientos técnicos; el quehacer cotidiano que puede llegar a cortar los puentes de unos proyectos a otros; la ausencia de una estrategia amplia, accesible y elástica.”

#COMU_ESS
http://www.colaborabora.org/wp-content/uploads/sites/7/2015/12/cuadernillo_COMUN_ESS.pdf

Mentre avancem, trobem qüestions que ens conviden a la reflexió:

“Existe una fobia a esto de ‘comunicar’, se ve como algo para ‘las grandes corporaciones’, algo que ‘vende’, y no critica, que nos hace perder nuestra esencia ‘social’” (…) ”La reflexión tiene que producirse en un plano más profundo que en el de las herramientas en sí. Es en el mensaje, los objetivos, incluso en el público objetivo donde tenemos que poner nuestras líneas rojas.”

(LaBox. Agència de publicitat social)

I vosaltres, què en penseu?
Hem de comunicar-nos com els altres? Hem de tenir mitjans i eines pròpies? Podem usar xarxes privatives però amb altres lògiques?
Trobareu més informació a:

20160701_123944.jpg

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s